Arbeidsmediation bij een arbeidsconflict

Eerlijk is eerlijk, niemand zit op een conflict te wachten. Zeker geen arbeidsconflict. Voor andere werkgever als een onzekere en vervelende periode, ook nog eens heel kostbaar kan zijn.

 

Waar mensen samenwerken kunnen conflicten ontstaan, tussen werkgever en werknemer maar ook tussen collega’s. Ook zien we vaak bij langdurige ziekte dat er conflicten ontstaan. Maar ook wanneer de werkgever ontslag aanbiedt, kan zo’n onderhandeling uitlopen tot een conflict.

 

Waar het bij genoemde zaken misgaat? Dat is de communicatie. Miscommunicatie of geen communicatie zijn de redenen dat conflicten ontstaan. Komt u er samen niet meer uit? Dan is professionele gespreksbegeleiding door de mediator de volgende stap.

 

Voordelen van arbeidsmediation

 

  • Bepaal zelf de uitkomst
  • Deskundige begeleiding van gesprekken
  • In korte tijd duidelijkheid
  • Geheimhouding
  • Sluit een stressvolle periode af
  • Voorkom verdere escalatie
  • Oog voor belangen van beide partijen

Mediation is succesvol 

 

Vaak geven zowel werkgever als werknemer aan bij de één op één kennismaking dat ze niet verwachten er samen uit te komen, of wordt er gedacht dat de andere partij een andere uitkomst voor ogen heeft als u.

 

Bij conflicten zien we elkaar vaak als de ergste vijand en we vullen voor elkaar zaken (negatief) in.  Tijdens de mediationgesprekken zien partijen vaak dat er bij elkaar (wel) ruimte bestaat om er samen uit te komen. Door onder begeleiding in gesprek te gaan krijgt u de handvaten om uit impasses te komen en weer in beweging te komen richting oplossingen.

 

Wat komt er allemaal kijken bij arbeidsmediation

Onze werkwijze 

  • Kennismaking

    Onze specialistische arbeidsmediator maakt graag één op één kennis. Zo kunt u allebei uw verhaal doen en vragen stellen. Willen jullie samen aan tafel? Dan wordt het eerste gesprek samen gepland. Dit gesprek vindt in de regel bij ons op kantoor plaats, maar kan in overeenstemming ook ergens anders plaatsvinden.

  • Gesprekken / mediation

    De mediator plant steeds met u het volgende gesprek. Ook kunnen er gespreksverslagen gemaakt worden en kan eventueel overleg plaatsvinden met de adviseurs, advocaten of intern met HR.

  • Overeenstemming / afronding

    Komt u er samen uit? Dan kunnen wij de afspraken op papier zetten. In de regel heeft een mediation een doorlooptijd van enkele weken en zijn er gemiddeld drie a vier gesprekken nodig.

Staat uw vraag er niet tussen?

Waar kunnen wij u mee helpen?

    Neem contact op

    Gerelateerde artikelen

    Stel uw vraag aan ons, wij helpen u graag!

      Neem contact op

      Liever direct contact opnemen?