Lees meer

Meld u aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden nieuwsbrief
Neem contact met ons op
Contact

Drie valkuilen bij contracteren 

1. Onduidelijke afspraken
Het klinkt logisch maar toch gebeurt het vaak. Wat is de echte inhoudelijke opdracht? Welke kwaliteitseisen horen daarbij? Voor u spreekt de inhoud voor zich, maar geldt dat ook voor de wederpartij? 

2. Beëindigingsregeling
Over de beëindiging is vaak niets geregeld, terwijl dit juist het moment is dat er discussies ontstaan. Mag u de overeenkomst opzeggen? Moet u een opzegtermijn in acht houden? En hoe lang is die opzegtermijn dan? Moet er een vergoeding voldaan worden? Leg het schriftelijk vast, en u verkleint – of voorkomt – het risico op discussies. 

3. Vertalingen 
Contracteren in een andere taal? Met het één op één vertalen van juridische begrippen bestaat het grote gevaar dat met een Nederlands begrip iets anders wordt bedoeld. Hierdoor ontstaan misverstanden.

Zelf een contract opmaken, of het contract van de wederpartij gewoon tekenen, lijkt misschien een goedkope oplossing, maar kan u achteraf duur komen te staan.

Wij voeren een juridische controle uit, dit hoeft niet kostbaar te zijn of veel tijd te kosten. Er wordt met u meegedacht en in korte tijd worden uw wensen besproken en ontvangt u uitleg en bruikbare voorstellen.  

Meer informatie over het sluiten van goede overeenkomsten? Neem vrijblijvend contact op met Sanne de Kleijne, sanne.dekleijne@dekleijne-janssen.nl of via 0413 34 18 57. 

 
Bron: | Blog Sanne de Kleijne Mon, 25 Feb 2019 09:56:46 +0100

Vraag vrijblijvend een offerte aan

    Neem contact op
    Liever direct contact opnemen?